26. listopadu 2015

Jsou spolupráce dobré nebo ne?

Zdravím u nového článku!

Spolupráce jsou velmi častým tématem nejen v blogové komunitě. Je smutné, že hodně lidí si zakládá blog právě kvůli tomu, aby byl populární a měl plno produktů zdarma. Podle mě ale o tomto spolupráce není. Ani blogování. Blogujete sami pro sebe, ne proto, aby jste měli miliony produktů zdarma a ani o nich nestačili psát.



Jak spolupráce fungují?
Nikde není přesný článek o tom, jak spolupráce fungují a jak ji získat. Většinou je to tak, že firma osloví vás či vy ji, že máte zájem o spolupráci. Většinou jsou to recenze na jejich výrobky. Firma vám pošle zdarma produkt a vy na něj napíšete článek. Někdo si řekne, super! Jenže viděla jsem spoustu blogerů, které tohle pohltilo a jejich blog nebyl ničím jiným, než článkami ze spolupráce.  Sama jsem mnoho spoluprací neměla, proto vám bohužel neřeknu žádné zkušenosti. 

Často se lidi ptají, jak tedy získat spolupráci. Na to není žádný návod. Pokud jsi bloger/blogerka, který/která má dobrou návštěvnost a základnu čtenářů, máš vyhráno. Takovéto blogy často oslovují firmy sami. Pokud někdo začíná, určitě by neměl o spolupráci psát hned v začátcích blogování. Firma musí vědět, že se jim spolupráce s vámi vyplatí, proto je dobré mít na blogu několik článku a nějakou tu návštěvnost a čtenáře určitě taky. Zkusit každopádně můžete napsat i vy firmám, kdo ví, třeba se na vás usměje štěstí. :)

Výhody a nevýhody spoluprací
Asi začnu nejdříve těmi vyhodami. Největší výhoda je získání nových zkušeností s různými výrobky. Často čtu články o tom, jak blogerka získala spolupráci s firmou, od které často nakupovala produkty a byla nadšená, že je dostane zdarma. Můžete vyzkoušet nové věci a podělit se se svými čtenáři. Strašně ráda čtu recenze, u kterých vidím, že je člověk psal opravdu podle svého názoru. Pak vím, zda výrobek zkusit nebo radši ne. Další výhody jsou zlepšení " spisovných " emailů (snad víte, co jsem chtěla napsat, nemůžu přijít na to slov), možnost se prosadit a spoustu dalších-

Velká nevýhoda je naprosté pohlcení vidinou produktů zdarma. Jistě jste si i vy všimli, jak to mnoho blogerek dostalo. I já měla jednou období, kdy jsem prostě chtěla za každou cenu s někým spolupracovat. Díkybohu mě to přešlo. 

Jsem pro spolupráce? Ano, pokud bude něčím výhodná pro mě a mé čtenáře. Přeci nebudu psát o spreji na auto, když se na to můj blog nezaměřuje, že ano? :)

Jaký je váš názor na spolupráce? Spolupracujete s některými firmami? Jaké jsou vaše dobré a špatné zkušenosti?

8 komentářů:

  1. Ahoj, ze začátku bych chtěla říct, že máš pěkný blog a že si myslím, že jsi fajn holka, co to má v hlavě srovnané. :)
    Článek je super, doufám, že to spoustě lidí pomůže k nápravě.
    Já s blogováním také začínám, na scéně jsem už docela dlouho, ale odezva není moc veliká. Na spolupráci jsem ještě štěstí neměla, ale zase je fakt, že si myslím, že každý blog dostane svou příležitost a stane se čteným a je jedno v jaké míře. Spoluprací je dost a začíná to být už ohrané, do toho to mají ještě youtuberky, atd... Chtělo by to nějaké 'boom'. Nějaký nový nápad, aby to stále nebylo to samé :)
    Mrkni se prosím i na můj blog :)
    http://luciwritings.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za pochvalu! :) Máš naprostou pravdu a zajímavý názor, mě by třeba nenapadlo, že spolupráce jsou ohrané, zajímavé ... :) Na tvůj blog se samozřejmě podívám. :)

      Vymazat
  2. Pár spoluprací jsem získala a některé byly jen nárazové. Když píši o produktu, který mi byl poskytnut firmou, tak na konci článku to vždy uvedu. Pokud se jedná o můj koupený produkt, tak neuvádím nic, ale i tak občas dávám odkazy na výrobky - kde jsem je koupila nebo tak. Ještě jsem se nesetkala s tím, že by po mě nějaká firma žádala, abych produkt vychvalovala, takové spolupráce bych ihned odmítla. Spolupráce si vybírám tak, aby byly pro mé čtenáře přínosem a vhodné k tématu blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím. Tak to má být, když už ty spolupráce jsou. :)

      Vymazat
  3. Přesně tak, díky bohu, že mě to přešlo. :D Pamatuji si tak rok zpět, kdy jsem fakt vyloženě prahla po spolupracích a viděla jsme to jako něco naprosto božího..dostat knihu zdarma. No a pak se to stalo, já se začala učit a už ani na to jedno nakladatelství moc času nezbývalo. :) Ted si nedokážu představit, že bych měla spoluprací sedm...
    á si myslím, že tou "touhou" si projde většina blogerů, ale stejně tak i většina pochopí, že o tom to vůbec není a někdy je to i přítěží. :) Kolikrát se mi stalo, že jsme si s jednou recenzí lámala hlavu třeba celý den a stejně jsme is dokončila v den dead-line. :)
    Chválím za článek, opravdu mě zaujal a četl se mi velice dobře.. .:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hurá, nejsem jediná! :D Blogování je o něčem úplně jiném, spolupráce jsou jen pomyslnou třešt¨ničkou na dortu, že? :) A děkuji moc za pochvalu!

      Vymazat
  4. Já spolupracuji s nakladatelstvími a knihkupectvími, dohromady se čtyřmi. :D Ráda píšu recenze a čtu, což se na mém blogu vyskytuje také. Ale spolupráce jenom kvůli tomu, abych měla sprej na vlasy zdarma, přičemž můj blog není vůbec o vlasech, mi přijdou zbytečná. Pak také ani firmu nechápu, proč to takových blogerkám dávají :D Přece to ani nemůe být žádný úspěch, když se třeba na čistě kniho-blogu objeví recenze na přípravek na vlasy... Každopádně si myslím, že je hodně lidí, kteří mají blog jenom kvůli tomu, ale je i podle mě hodně lidí, kteří to vidí, tak nějak stejně jako ty a já a další :D
    Blogovat kvůli produktům zdarma se fakt nevyplatí :D
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně takto jsem to myslela. :D Máš krásný blog. :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!