9. prosince 2015

Co mě někdy štve na blogu?

Vítej u nového článku!

Taky jste určitě někdy zažili tyhle pocity při čtení článků. Čtete, čtete a najednou buď protočíte oči či se snažíte uklidnit nad některými věcmi, které některé blogerky/blogeři dělají. I já mám pár věcí, při kterých neskáču radostí do stropu, když je vidím.


  • Špatné recenze - Někdy mi přijde, že daný produkt někteří vychvalují, jen když je v módě nebo ho dostali zdarma. Mají pak tyhle recenze vůbec cenu? Co z toho ostatní mají? Recenze jsou přeci pro čtenáře, je to vaše doporučení, ne?
  • Krátké články - Přiznám se, že nemám zrovna v lásce dlouhé články, ale přesný opak taky ne. K čemu mi bude, když si přečtu jednu větu, jeden obrázek a hotovo? Vždyť tohle ani nedá autorovi naprosto žádnou práci.
  • Mnoho podmínek při soutěžích - Nikdy jsem nepochopila, proč u soutěží jako je giveaway je tolik podmínek. Je jasné, že když do soutěže dáte pěkný dárek, hodně lidí se přihlásí a rádi splní podmínky. Ale dát sledování přes GFC jako povinnou podmínku? K čemu nám budou sledovatelé na instagramu, když stejně dali sledování jen kvůli dárku zdarma?
  • Gramatika - Vím, že sama ji nemám nejlepší, ale nesnáším, když čtu článek a v každé větě je chyba. Chybu v i/y pochopím, ale nepochopím ty chyby, co člověka vyloženě praští do očí. Pak mám i menší chuť daný blog číst.
  • Neslušné chování -Nevidím to tak často, většina blogerů a blogerek jsou milý (naštěstí), ale najdou se i vyjímky. vadí mi vulgarismy v komentářích, v článcích i hnusné chování ke čtenářům. Jaký to má potom smysl?

Jaké věci vás někdy na blogu štvou?

16 komentářů:

  1. Mně tak ani nevadí kladné recenze (protože to může být pravda), ale vadí mi, když úplně všichni recenzují stejný produkt. Většinou mě tyhle masivní reklamní akce přes blogery odradí, protože v danou chvíli se na blozích nedá najít k přečtení něco jiného.

    Jinak u soutěží s GFC to chápu. Já taky občas dělám soutěže, kde je podmínkou být sledovatelem na FB nebo Twitteru - to jsou soutěže speciálně pro mé čtenáře. Na druhou stranu dělám i soutěže, kde je zase založené na kreativním zodpovězením otázky nebo splněním úkolu a vítezě vybírám já :) Člověk se nezavděčí všem, jedni raději plní úkoly a nelajkují a druzí zase olajkují a nechce se jím plnit úkoly. Takže ono takové soutěže mají svůj význam.

    Ale řeknu ti, co mně vadí úplně nejvíc jako blogerce - spamy v komentářích, které už přicházejí i z českých stránek. Ctrl+C a Ctrl+V, nesmyslný text nakopírovaný ke článkům a odkazy na různé e-shopy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za krásný komentář. :)
      To je pravda, u mě záleží, jak mě soutěžní úkol třeba zaujme. :) Jo, kopírování je taky na nic ...

      Vymazat
  2. Pekný článok, môžem sa v podstate stotožniť s tvojimi názormi. Trochu iný pohľad však mám na odoberanie blogu pri súťažiach. Pravdupovediac ja ako blogerka, ktorá nemá prácu a výhry do súťaže kupuje z vlastného vrecka rozhodne nestojím o to, aby 20 eurový balíček získal niekto, kto nemá ani páru o čom môj blog je, niekto, kto u mňa strávil 5 sekúnd a viac sa na blogu neukáže. Giveaway sú určitou formou poďakovania sa čitateľom za ich podporu, lebo čo si budeme klamať, bez čitateľov by sme boli ničím.. A preto ak mám niekoho obdarovať, chcem aby to bol človek, ktorý môj blog rád číta a rád sa ku mne vracia. Je pravda, že vždy sa nájde pár ľudí, ktorí sa prihlásia na odber keď súťaž začne a po jej skončení odber zase zrušia. S tým už ale asi človek nič nenarobí. Hľadala som spôsob odmeňovania čitateľov, ktorý by bol ideálny vo všetkých ohľadoch, ale taký skrátka neexistuje. Nemôže byť podmienkou komentovanie článkov, lebo nie každý čitateľ komentuje. Takisto tie odbery sú taká dvojsečná zbraň. Nechať súťaž úplne bez pravidiel asi tiež nie je moc fér voči dlhoročným čitateľom, no a zadávať nejaké úlohy a potom vyberať výhercu, to je tiež také neviem, asi by som nedokázala byť úplne spravodlivá, predsalen k niektorým čitateľom máme bližší vzťah ako k iným, niektorých poznáme osobne, niektorým by sme výhru viac priali... Snáď chápeš ako to myslím... :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Není nic horšího než lživé recenze. Dobře, autor na tom možná může profitovat, ale co když si potom chudák čtenář na základě jeho recenze koupí produkt, který ve skutečnosti nestojí za nic? (To je ovšem problém morálky...)

    Krátké články taky moc nemám v oblibě. (Jsem zastánce těch delších. I ten tvůj mi přijde dost krátký - beru-li za krátké všechno, co není výrazněji delší než postranní menu.) Ani u fotoblogů - je tak těžké napsat ke každé fotce pár vět? (Např. Na fotce je toto a toto, fotila jsem to proto a proto,...)

    Co se týče gramatických chyb (a překlepů - nezapomínejme na ně), ještě snesu pár chybějících čárek a občas chybu ve schodě podmětu s přísudkem (i/y), ale co je moc, to je moc. A nejhorší ze všeho je, když si autor(ka) postaví hlavu a když ho na chybu upozorníte, začne jenom vyvádět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O giveaway a soutěže jsem se zatím moc nezajímala, ale vcelku s tebou souhlasím. Podmínky některých blogerů/blogerek jsou opravdu absurdní (to neznají jiný způsob, jak propagovat své sociální sítě?) Naopak bych - teoreticky - viděla smysl v soutěžích, kdy se čtenář musí trochu snažit (nakreslit obrázek, zodpovědět několik otázek,...)

      Vymazat
  4. To gfc mi taky vadi..v soutezich to chapu, ale giveaway nee.. ja bych nikdy nenapsala lzivou recenzi, protoze bych se z toho pak citila spatne. Ale je mozny, ze kdyz neco vychvaluji, lidi si muzou myslet, ze lzu. Treba na tvem minulem blogu mi prisly ty clanky kratke, psane na jedno brdo. Ted je to.daleko lepsi :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tento článek se mi velmi líbí.Sama teda chyby v člankach také mám,ale úplně ti rozumím. Sama se velmi snažím aby můj blog byl dobrý a hezký, ale prostě se nedaří. roxi--blogg.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začátky jsou vždy těžké, za chvilku to bude lepší! :)

      Vymazat
  6. To máš pravdu. Mňa niekedy hnevá aj gramatika. Ani ja nie som neomylná, ale keď niekto neovláda gramatiku a jeho slovná zásoba je viac než slabá, tak by potom nemal blogovat. Čo sa týka kritiky, ja sa nebojím napísať kritiku - ale.hľadám aj plusy, aj mínusy. Niekedy však neviem nájsť buď jedno, alebo druhé. A v neposlednom rade, s tými GA máš pravdu. U mňa je vzdy ken jedna. Podmienka + e-mail a ostatné sú bonusové. Nie každý má Instagram a pod. A ak sa chce zapojiť do súťaže, prečo ho kvôli tomu odradiť?

    Pozývam teba aj tvojich čitateľov na moju novú adventnú GIVEAWAY o knihu ako si vyrobiť Anjelikov

    OdpovědětVymazat
  7. Souhlasím se vším, ale úplně nejvíc nesnáším ty haters. Ti zakomplexovaní lidé by se měli jít léčit. :D

    OdpovědětVymazat
  8. Vlastně souhlasím. Ale vadí mi ještě jedna věc.
    Pokud nemáš blog dlouho a nejsi už profláknutá nemáš většinou čtenáře. A tím pádem motivace psát klesá. To mi docela vadí, že když už ten článek lidi rozkliknou, mohli by zanechat nějaký ten komentář, aby byla motivace :)

    http://gabux-creativity.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, na blog.cz třeba lidi komentují více. Vím, jak člověka potěší každý komentář. :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!