4. ledna 2017

Jak poznáte čtenáře?

Zdravím a vítám vás u nového článku!

Máte rádi knihy? Já ano, přímo je zbožňuji! Nejraději mám fantasy, sci-fi, postapokalyptické knihy a občas nějaké ty romány. Často si všímám, že čtenáři mají své určité zvyky, proto mne napadlo je sepsat do jednoho článku. Jdeme na to!

  • Přečtou nejméně 10 knih za měsíc.
  • Časem dokáží přečíst jednu knihu za jeden jediný den.
  • Stává se, že je nevidíte celý den nikde jinde, než u knížky na jednom místě s čajem v ruce a hromadou jídla kolem sebe.
  • Propagují tištěnou vazbu místo e-knih.
  • Nesnáší otevřené konce a ještě víc čekání na další díly knih.
  • V tašce/batohu vždy nějakou knihu mají.
  • Rádi píší knižní blog a mají cit pro psaní recenzí.
  • S nespokojeností ohledně dané knihy se dokáží vyjadřovat velice náruživě.
  • Peníze dávají do knih, i když ví, že si ji přečtou třeba jen jednou a pak bude na ni jen padat prach.
  • Knižní blogeři mají často s knihkupectvími spolupráce.
  • Čtenář má velmi širokou slovní zásobu. 
  • Proto ti, co nečtou, čtenáři často nerozumí.
  • Pečlivě sledují vydání každé nové knihy.
  • Nesnáší čekání na nové knihy či když se přestane daná edice vydávat.

Čtete rádi? Jaké žánry?

12 komentářů:

  1. Takže když nepřečtu deset knih za měsíc, nemohu se považovat za čtenáře?
    A tento výčet bodů bych zvyky nenazývala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takhle to opravdu myšleno nebylo. :) Přidala jsem jsem body, které jsem často viděla, samozřejmě že nepasují úplně na všechny. ;)

      Vymazat
  2. Ja osobne sa za knihomoľku považujem, no neprečítam 10 kníh za mesiac, ani náhodou. Minulý rok, teda rok 2016, som prečítala dokopy 29 kníh a považujem to za fajn výkon. Som na gymnáziu a skĺbiť štúdium, čítanie, rodinu, priateľov a blog sa síce dá, ale priority sú priority a treba to aj vyvážiť. Aj taký Bill Gates prečíta za rok okolo 50 kníh - čo sú v priemere 4 knihy za mesiac. Niekedy ani tak nejde o kvantitu, ale kvalitu. No vôbec to nemyslím zle, v tom, že celý deň nevyjdem(e) z izby sa napríklad úplne vidím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, že když člověk má již jisté povinnosti, není bohužel tolik času jako dříve. Jak jsem psala v komentáři nade mnou, jsou to body, které jsem si často všimla u většiny lidí, samozřejmě nemohou pasovat na všechny. :)

      Vymazat
  3. Jakožto matka dvou malinkých dětí jsem ráda, že se ke knize vůbec dostanu, takže určitě jich nepřečtu deset za měsíc a na nějaké recenze mi taky většinou čas nezbývá (a vlastně k jejich publikování ani nemám důvod), přesto bych se nepokládala za nečtenáře.
    Byl-li článek napsán, aby s tebou lidi měli o čem polemizovat, tak rozhodně svůj účel splnil :-D Pokud si ale za těmi body fakt stojíš, pak jsi blázen :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě to je člověk od člověka, spíše jsem vypsala to, čeho jsem si u většiny lidí všimla, neplatí to určitě na všechny. Dle mého čtenář je ten, který prostě má knihy rád a miluje ponoření se do "jiného světa". :)

      Vymazat
  4. Považujem sa za knihomoľa, ale niektoré knihy sú podstatne hrubsie a kvôli škole nie je vždy čas toľko čítať. Skvelý článok, len s tými desiatimi knihami celkom nesúhlasím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě to je člověk od člověka, v současnosti také nejsem tak aktivní, protože mám spoustu dalších věcí k vyřízení. :)

      Vymazat
  5. Já čtu často, většinou nějaké dívčí romány.

    OdpovědětVymazat
  6. Já čtu asi tak všechno, dokonce i mangu...až na ty postapokalyptické knihy, o těch slyším poprvé, takže nevím o co go. Většina vypsaných bodů na mě osobně sedí jako vyšitá :D Ještě bych tam přidala poznámku, že ten kdo často čte má vedle obohacené slovní zásoby taky rozšířenou představivost. Ale i tak je to skvělý článek, chválím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Postapokalyptické knihy jsou ty, co vypráví příběhy po nějaék apokalypse, třeba jaderné, například Prvních 100. :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!