15. listopadu 2015

Zažila jsem kyberšikanu

Když si na to zpětně vzpomenu, projede mnou menší třas. Nebylo to to nejkrásnější období v mém životě. Věděla jsem, že bych to neměla tolik řešit. Jsem citlivé povahy a  tohle vás poznamená.

Začalo to díky jednomu blogu, který jsem kdysi měla. Bylo to tak před dvěma, třemi lety, nevím přesně kdy. Vesele jsem si blogovala. Pak se objevila jedna " slečna ", říkejme ji třeba Adéla (pravé jméno zveřejňovat nechci, i když o ní vím dost informací, dokonce i bydliště, ale nechci být jako ona). V té době byl můj daný blog docela populární (z blogů na dané téma jedna z nejznámějších), protože jsem se mu hodně věnovala, neustále jsem se snažila ho zlepšovat a pracovala na něm. Vlastně nikdy mi příčinu toho, co mi dělala, neřekla, ale myslím, že to bylo kvůli tomu, že jsem měla slavnější blog než ona, jiný důvod mě opravdu nenapadal. Začalo to ne zrovna hezkými komentáři. Neustále mi články kritizovala. Tohle ale bylo ještě v pořádku. Na to jsem byla zvyklá a každý z blogerů to zná. Pak ale přišlo něco horšího. Založení antiblogu.



Ze začátku napsala na svůj blog docela nechutný článek o mě. Ale ten antiblog, to mě v tu chvíli totálně položilo. Bylo to ráno před školou a já jsem z toho byla tak vynervovaná, že jsem se u počítače rozbrečela, až jsem vzbudila maminku, která spala ve vedlejší místnosti. Na něm byli mé osobní informace, fotografie (přitom jsem fotografie na facebooku měla chráněné a jen pro přátele) a dost hnusné urážky. Ve škole jsem se nemohla na nic soustředit. Když jsem přijela domu, byla jsem s nervama už úplně v koncích a se strachem jsem se podívala na daný blog. Dalo by se říct, že se mi trochu ulevilo. Mé spřátelené blogy a blogový přátelé se mě zastávali. Nakonec blog smazala. Ale byl to konec? Mohla jsem si oddechnout? Ne, to byl jen začátek.

Pak to začalo na plno. Takových to blogů přibývalo. Adéla si vesele zakládala blogy, na kterých mě zesměšňovala, dávala všude mé osobní údaje a fotografie. Blog vždy smazala, ale pak ho zase založila. Nedělala jen tohle mě, ale i jiným lidem, jen ne v tak obrovském měřítku jako mě. Byla jsem z toho v koncích, nevěděla jsem jak dál. Byl to neustálý koloběh, který mi ničil život a nebyl den, kdy bych se z toho nenervovala. Měla jsem na Adélu jisté kontakty, kde jsem se ptala, proč mi to dělá. Chovala se opravdu hnusně. Dokonce začala útočit i na mé rodiče a poté i na přítele (byl to začátek našeho vztahu). Vyděsilo mě to ještě více, než když si vzala na mušku jen mě. Bylo to hrozné.  Napadlo mě napsat na Linku bezpečí. Odpověděli mi hned druhý den a daly mi dobré rady. Uvažovala jsem o slovech, co mi napsali. Zachovala jsem se podle nich, přestala na blogy a Adélu reagovat. Po delší době to ustalo. Párkrát se ještě ozvala, ale už to bylo lepší a lepší, jako by ztrácela odvahu. A já za to byla ráda.

O kyberšikaně jsem toho hodně četla, ale ani ve snu by mě nenapadlo, že se to může stát i mě. Nedovedu pochopit, proč to lidé dělají. Proč dobrovolně ubližují ostatním. Dokonce to někdy dojde i tak daleko, že obět spáchá sebevraždu. Mě samotné to ohromně snížilo sebevědomí a sužovali mě myšlenky, které nebyly ani trochu hezké. Myslela jsem si o sobě strašné věci, dokonce i to, zda nejsem pro rodinu přítěží, zda jsem opravdu taková, jakou mě Adéla popisovala.

Ale nevyšla jsem z toho jen s ranami na duši. Když tohle zažijete na vlastní kůži, poznamená vás to. A nemyslete si, že vás to nikdy nemůže potkat. Může to potkat kohokoli z nás. V té době mi hodně pomáhala rodina a kamarádky, které za mnou stáli. Poté i přítel, když jsem se odhodlala mu o tom říct. Nebojte se v případě takovýchto problémů zajít za tím, komu věříte a koho máte rádi. Tato situace mě ale také změnila. Uzrál ve mě sen pomáhat těm, co se se šikanou setkali. Zvýšilo se mi sebevědomí tím, jak jsem bojovala. Našla jsem sama sebe. Poznala, že to nejlepší, co můžete mít, je rodina a přátelé, kteří za vámi budou stát.

14 komentářů:

  1. Skvělý článek, moc hezky napsáno. Já jsem naštěstí s kyberšikanou zkušenosti neměla, pouze s tou normální a nic příjemného to opravdu není. Většinou jsou to zamindrákovaní blbci nasáklí závistí. Snad už ti dala navždy pokoj :-)
    http://wecreateyoutoo.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příjemné to opravdu není. Od doby, co jsem ji na vlastní kůži zažila, tak jsem začala nesnášet ty typy lidí, co jsi popsala. A máš pravdu.

      Vymazat
  2. Šikana je strašná, opravdu nechápu, co z toho lidi mají, že se takto k lidem chovají. Již na to nemyslím, jen občas si vzpomenu na to období, kdy jsem se bála otevřít internetový prohlížeč. Děkuji, je krásní vidět, že máte někoho, komu na vás záleží! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Kdo ví, třeba jednou se lajky ke komentům budou moct dát ... :)

    OdpovědětVymazat
  4. Nepochopim, co z toho ti lidi maji... Ve vysledku mi je nejvic lito jich samotnych, protoze oni maji ocividne velky problem... Ale samozrejme mi je i lito, ze se ti to stalo. Doufam, ze se ti sebevedomi zase zvysi, protoze by bylo skoda neco takoveho nechat, aby te to vyrazneji poznamenalo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš naprostou pravdu. Dnes jsem v pohodě, ale mám z toho výhody a ukázalo mi to i životní hodnoty. :)

      Vymazat
  5. Si fakt silný človek a držím ti palce. :)
    www.vanesasworld.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  6. Hezký článek až mě z toho mrazí jak se ti povedl. Držím palečky ať se ti všechno daří.
    http://odzacatku.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkně napsané a si opravdu silná, máš moc pěkný blog a držím palce ať už ti nikdo nedělá problémy!
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
  8. No díky za to jméno! :D :D
    Já jsem si na základní škole prošla šikanou fyzickou, později i kyber, když mí milovaní spolužáčci oběvili můj blog (bloguju asi od roku 2007). Byli to lidé nejen z mojí třídy, ale i z vyšších stupňů, což na tom ještě přidávalo, protože moji spolužáci se v tom cítili "podporovaní". Tyhle věci se mi děly zhruba v období od šesté-sedmé třídy až do devítky, teď jsem vylezla střední a trápí mě to pořád.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je mi líto ... je hnusné, když někdo má koníček a druhý mu kvůli tomu dělá zle ... to prostě nepochopíš! :/

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!