10. ledna 2016

Rozhovor s Péťou - pevná vůle a motivace ke cvičení

Vítejte u nového článku, tentokrát rozhovoru!

Zpovídala jsem blogerku, která svůj blog zaměřuje na zdravý životní styl. Za dobu své existence již získala své věrné čtenáře a motivuje další nové a nové lidi. Snažila jsem se vymyslet otázky, které by byly zajímavé a každému něco daly. Nuže, jdeme na to!


Ahoj Péťo! Jak je to u tebe s blogováním? Vždy jsi chtěla mít takový blog, jako máš teď?

Ahoj! No, tento blog není můj první. Už jsem se o něco takového pokoušela hodněkrát, ale pokaždý mi to vydrželo jen pár dní, protože i držet jídelníček a cvičit jsem vydržela jen chvíli. Pak mě to vždycky přešlo a s tím i psaní nějakého blogu o zdravém životním stylu. Takže ano, vždycky jsem takový blog chtěla a jsem za něj opravdu ráda, hrozně mi to pomáhá. Je super mít prostor, kde se můžu svěřit, podělit o oblíbený recepty, poradit co na mě funguje a nefunguje a někomu tím třeba i (doufám) pomoci v tom, aby se začal stravovat a žít jinak.

Vidím, že máš velkou podporu ze strany čtenářů. Spousta lidí, včetně mě, tě obdivuje. Jaký z toho máš pocit?

Jsem za to hrozně vděčná. Když jsem blog zakládala, vůbec bych nečekala takovou odezvu od lidí. Navíc za tak krátkou dobu, blog mám teprv přes tři měsíce. Tím, že mi čtenáři píšou, jak je moje články motivují, vlastně motivují i mě v tom, abych psala nový články, zkoušela nový recepty, cviky a celkově prostě makala. Nejlepší na tom asi je ten pocit, že v tom nejsem sama.

Jak dlouho trvalo, než jsi získala dnešní postavu?

Dřív jsem si občas zacvičila, občas uvařila něco zdravého, ale nikdy mi to nevydrželo déle než týden. Měla jsem dlouhou dobu problémy s jídlem a tak jsem nejdřív hodně zhubla, pak hodně nabrala a vlastně se u mě střídaly jen období přísných diet a přejídání a to bylo pro moje tělo i psychiku hodně náročný. Neuměla jsem se z toho koloběhu dostat dlouhý roky a když jsem si na konci léta vymkla kotník, měla jsem hroznej strach, že přiberu ještě víc. Řekla jsem si a dost! Změnila jsem od základů jídelníček a když se mi kotník spravil, přidala jsem i pravidelnej sport. Jsem fakt na začátku. Teď je to nějaký 130. den, co fakt jedu na plno a jdu si za svým vysněným tělem zdravým životním stylem a ne nesmyslnýma dietama.

Z archivu Péťi

Když někdo chce začít cvičit, co je k tomu potřeba? Je důležitý výběr oblečení?

Nejsou k tomu potřeba peníze, protože si skvěle může člověk zacvičit i doma. Nejsou k tomu potřeba pomůcky, protože velice účinný je i cvičení s vlastní váhou. Není k tomu potřeba nějaký extra oblečení, stačí něco pohodlnýho. Pro začátek je nejdůležitější jen pevná vůle a motivace. To vymazlování ostatních věcí přijde, až tomu propadnete. 

Jde cvičit a zároveň jíst, co člověk chce? Nebo musí radikálně změnit jídelníček?

Jde o to, čeho chce člověk dosáhnout. Já jsem osobně názoru, že pokud chce člověk výsledky, tak nejdůležitější je to, jak člověk jí a až na druhém místě je pohyb. Samozřejmě, pokud chcete jen žít zdravě, stačí jíst kvalitní potraviny a občas si zacvičit. Pokud chcete nabrat svaly a zredukovat nějaký ty tukový zásoby, jídelníček už změnit musíte a zkombinovat ho správně s pohybem. Někdo zase cvičí, jen aby mohl jíst, co chce. Tady u té otázky je to vážně hodně individuální.

Jak často cvičíš? Máš nějaké triky a rady pro začátečníky?

Snažím se cvičit 5-6x do týdne. Moje rada je taková, ať na nic nespěchají, výsledky se nedostaví za týden, chce to vážně trpělivost. Další moje rada je taková, aby se vykašlali na svou váhu a na počítání kalorií, nebo se nebudou cítit se zdravým životním stylem svobodně a bude je to spíše svazovat. A jako poslední radu bych dala to, aby to všechno dělali s láskou a s pozitivní energií, pak jde všechno lépe a člověka to dělá šťastným. 

Jak vypadá tvůj cvičební týden? 

Pokaždé jinak, mám totiž pracovní směny docela na prd, střídá se mi ranní a odpolední a musím podle toho upravovat jak cvičení, tak jídlo. Nemám přesně určený nějaký tréninkový plán, ale cvičení mám rozdělené na záda a břicho a další trénink jsou nohy a zadek. Většinou na konci každého posilování dám nějaké kardio, ale samozřejmě jsou dny, kdy dávám kardio jen samotné a jdu například běhat, nebo na kolo. Snažím se střídat fitko i cvičení doma. To co jsem za týden odcvičila zveřejňuji vždy v pravidelném článku "MWW" (my workout week) na blogu.

Jaký máš pocit sama ze sebe? Cvičení tě baví natolik, že s ním chceš pokračovat i dále?

Ano. Totálně jsem tomu propadla a už bych bez toho nemohla existovat. Když do toho člověk jde naplno po čase se z toho stane závislost. Musím říct, že se cítím za tu dobu ve svém těle mnohem lépe a naučila jsem se to všechno dělat, protože mám svoje tělo ráda a ne protože ho nesnáším. Což jsem nikdy předtím nedokázala.

Máš nějaké své oblíbené jídlo, co často jíš? Můžeme na tvém blogu najít i recepty na to, jak zdravě jíst?

Nejvíc miluju moje snídaně. S těma si vždycky vyhraju, zdobím si je a fakt je to jediná věc, která mě ráno dokáže vytáhnout z vyhřátýho pelechu. Ale samozřejmě mě baví vařit i třeba zdravé obědy. Mezi mé milované recepty patří zapečené celozrnné těstoviny s brokolicí, kuřecím masem a smetanou od Alpra, nebo zdravé Lasagne. O ničem jiném skoro můj blog není. Snažím se na blog dávat všechno, co jsem vyzkoušela, že na mě opravdu funguje. Ono je to totiž občas těžký vědět co je doopravdy správný, když někde se dočtete tohle a jinde je tomu naopak. Proto na blogu upozorňuji, že nejsem nějaká nutriční poradkyně, nebo tak něco, ale píšu jen o tom, co jsem vyzkoušela a byla s tím spokojená, či nikoliv. 

Chceš něco vzkázat čtenářům svého blogu?

Chci jim hrozně poděkovat za komentáře, vzkazy, návštěvnost blogu, za sledovanost na Instagramu, za připojení se do společné výzvy a celkově za podporu, která mi dodává hroznou sílu. Hrozně si toho vážím. Doufám, že blog pro Vás bude i nadále motivací a jděte si za svým vysněným tělem. :)



Jak jste na tom vy? Cvičíte? Hubnete? Nebo ne, proč ne? Podělte se o vaše názory!

12 komentářů:

  1. Super rozhovor :) já jsem cvičení a běhu taky propadla a docela se v Pétě vidím, ráda se podívám na její blog a stejně jako ona to mám se snídaněmi, ty jsou nejlepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tomu začínám pomalu, ale jistě propadat také. :D

      Vymazat
  2. Ukradla jsi mi nápad! :D
    Též jsem měla v plánu udělat rozhovor s Péťou :)
    Jinak moc pěkný článek! :)
    A zdravému životnímu stylu se věnuji i na svém blogu -> www.nikiexx.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Péti blog znám a je vážně skvělý! :) Já také cvičím, začala jsem běhat a více boxovat. No doufám, že mi to vydrží. Se stravou jsem na tom hůř. Alespoň se snažím jíst pestrá jídla a hodně ovoce a zeleniny. :D
    Hezký rozhovor! :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se stravou zdravou mám zatím problém. :D

      Vymazat
  4. Peťu jsem vlastně objevila jen náhodou na IG, proklikla se na její blog a její články mě baví! Je super, že dělá, co jí baví a ještě se k tomu snaží namotivovat spoustu dalších lidí. :)
    Michelle B

    OdpovědětVymazat
  5. Tak Peťu jsem poznala až díky tobě a jsem za to moc ráda, určitě ji budu sledovat.
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ji sleduj, má krásný blog, kde mnoho lidí čerpá inspiraci. :)

      Vymazat
  6. Okay, jdu si splnit aspoň dnešní ranní rozcvičku :D
    Už se nemůžu dočkat, až se cvičení pro mne stane závislostí :D Chtělo by to co nejdřív :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!