11. března 2016

Ach, youtube!

Vítejte u nového názorového článku!

Youtube je fenomén dnešní doby a mnoho lidí (teenagerů) se jimi nechávají často opravdu hodně ovlivnit. Proč je Youtube tak zajímavé a natáčí čím dál více lidí? Jaký je názor dalších lidí z řad blogerů? To se dozvíte v dnešním článku! :)


Aby na začátek bylo jasno, i já se na Youtube a mám pár svých odběrů. Byla i doba, kdy jsem měla přes 100 odběrů. Ale uvědomila jsem si, že na nejméně polovinu se už nedívám, tak jsem udělala pořádnou očistu. Dnes se dívám jen na ty videa, která mi něco dají a baví mě.

Často si pokládám otázku, proč je Youtube tak oblíbený? Jednoduše, lidé jsou asi natolik líní, aby četli nějaké dlouhé články a raději se podívají na video. I když mám videa ráda, psaná forma je pro mě stále mnohem lepší. A hlavně časově méně náročná. Když si vezmete, kolik času stráví takový youtuber jen natáčením, úpravou ... ne, děkuji. Zkoušela jsem asi měsíc natáčet, ale poté jsem videa smazala, protože tohle není pro mě.

Bohužel, lidé často z blogu přecházejí na Youtube a myslí si, že tam budou mít štěstí a doslova do týdne se z nich stanou hvězdy. Bohužel, takhle to nefunguje. Často mi připadá, že haterů je na Youtube ještě mnohonásobně více než na blogu a jakmile nesplňujete ideál dokonalého youtubera (drahé vybavení, krása ...), tak se na vás pořádně sesypou.

Je mi líto, že kvalitních videí, které vám něco dají, je vskutku málo. Ale tolik k mému názoru, nyní se podíváme na odpovědi některých blogerů!

Pro zajímavost jsem položila pár blogerům tyto otázky. Jak na ně odpověli?

1. Jaký je tvůj názor na youtube komunitu?

Lamič: Nemůžu hovořit za celou youtube komunitu, protože aktivně sleduji jen herní let’s playery. Podle mě je to jak v každé komunitě – jsou tam lidi, kteří jsou relativně v pohodě a taky lidi, kteří jsou úplně na prd. Jde vždy o člověka. V zásadě ale obdivuji každého, kdo má dost odvahu na to jít před kameru, protože je to úplně něco jiného, než psaní.
Blogerka Klárka: Celkovou youtube scénu nemohu posoudit, je to jako u blogování. Někdo své dílo propracuje, vydá jich míň a jsou hezká, někdo nafláká na internet každou kravinu a výsledek nestojí za nic. Všechno má své plusy a mínusy. Takže i na youtube jsou mínusoví a plusoví autoři!
Neznámá: Co se týče té ne-české, nemohu říct, protože je až moc rozmanitá. Ohledně té české mám ale jasný názor... drtivá většina videí je neoriginální, hrozně často vidím, jak se lidé chovají anebo mluví stejně, což mi přijde úplně směšné a celkově mi česká YouTube scéna bohužel není moc sympatická. Není tu dostatek lidí, co by natáčeli o zajímavých, odlišných tématech.
Přítel:  Tak co se týče autorů, tak myslím, že na ní není vůbec nic špatného. Dnes už se podle mě i každý snaží dělat celkově co nejlepší dojem tím, že je slušný, nikoho neuráží a podobně. Protože mu to nedělá dobrou reklamu. Samozřejmě existují výjimky, ale přijde mi, že takoví ti známější youtubeři si už dají pozor a snaží se působit celkově dobře. Zkrátka a dobře, osobně si myslím, že autoři nejsou ti špatní.Ti, kdo píší komentáře už bývají horší. Problém je v tom, že ti lidé nevidí tu reakci na hnusný komentář, co napíšou a to jim brání v tom, aby se cítili provinile, že je ten daný člověk uražený, nebo smutný z toho, co napsali. Ale to je už asi spíše chyba jednotlivců, než celého YT.

2. Natáčíš? Pokud ano, co a jak jsi uspěl/a či neuspěla? Pokud ne, chtěl/a by jsi začít nebo ne?

Lamič: Ne. Teoreticky se nebráním do budoucna myšlence, že bych natočil nějaký vlog. Ale to bych napřed musel mít kameru a vymyslet to tak, abych udělal video a zároveň si nějak udržel anonymitu, která je pro mě důležitá.
Blogerka Klárka: Nechtěla, nemohla bych to dělat. Našla jsem se v blogování, kde můžu články kdykoliv poupravit, navíc to není tak časově náročné. A k tomu jsem poměrně uzavřený člověk, který se nepotřebuje veřejně ukazovat na internetu.
Neznámá: Plánuji začít a plánuji mít trochu jiný kanál, ale odhodlat se k tomu... To chce chvíli snahy. Tak uvidíme. 
Přítel:  Už jsem se pokoušel natáčet videa z jedné hry, ale pořád se mi na nich něco nezdálo a potom, když už jsem se odhodlal to video uploadnout, tak byly problémy s autorskými právy k písničkám a to mě odradilo. Neměl jsem už chuť se s tím dál štvát. A to není proto, že bych věci rychle vzdával. To je proto, že po probdělé noci s Windows Media Playerem, který se mi snažil postup práce otočit opačným směrem, jsem už neměl nervy víc se snažit. WMP mi umazával kusy videa, házel errory, totálně znásilňoval hlasitostní úrovně a další alotria. Nepoužívejte ho.  :DČasto přemýšlím o tom, že bych to zkusil znova jiným programem, ale má poslední zkušenost mě nějak odradila. Přesto ale semtam přemýšlím, že bych to zase zkusil...

3. Kdyby jsi si měl/a vybrat, blogování či natáčení?

Lamič: Určitě blogování. Sice je youtube aktuálně populárnější a je tedy větší šance zásahu cílovky. Nicméně je kolem té tvorby videa mnohem více práce. Ať už jde o střih, úpravu hudby atd. Zároveň tím, že se řada dobrých tvůrců přesouvá na youtube, bývá u psaných blogů nižší konkurence. Co se tak často neví je fakt, že systém youtube má úplně na hovno systém autorských práv. Může se tedy stát, že ačkoliv máš všechny potřebná potvrzení, tak ti účet penalizují za to, že tě nějakej trouba jen tak nahlásí pro domnělé porušení autorských práv. Blogování je v tomto volnější.
Blogerka Klárka: Jestli blogovat nebo natáčet jsem shrnula v předchozí odpovědi. Takže za mě určitě blogování. Baví mě psát a myslím, že mi to jde líp než spontánní mluvení. Na tom ještě pracuji.
Neznámá: Tak preferuju blogování, psaní je prostě moje oblíbená činnost, jenže bohužel je to tak, že v dnešní době jdou lidé už víc na video, než aby přečetli článek... Toho se dá ale využít a psát přitom může člověk stále.
Přítel:  Často přemýšlím tak nějak o obou, ale myslím, že kdybych se měl rychle rozhodnout, tak bych asi šel do blogování. Jen nevím, o čem bych blogoval.Rozhodně mi přijde komunita blogů lepší, než ta youtubová. Na video se umí koukat každý Průměrný Jarda Uživatel počítače, ale na blog zavítá jen ten, komu nevadí číst a to jsou už většinou aspoň trochu inteligentní lidé. A je to pak poznat na více přátelské a jakoby rodinné atmosféře blogů.

4. Co myslíš, jak bude Youtube vypadat za několik let?

Lamič: To se těžko odhaduje, protože pravidla hry určují majitelé youtube a já jim do hlavy nevidím. Také dost záleží na tom, jak se bude vyvíjet trh. Podle mě tam bude tendence vytvářet méně obsah pro lidi, více pro firmy, které si to zaplatí.
Blogerka Klárka: Upřímně, v poslední době mi připadá, že všichni kopírují všechny. Málokdo přichází s originálními nápady na videa, která jsou o něčem. Stejně jako v blogové sféře mě i zaráží, co někteří lidé zveřejní. Video se špatným osvětlením, zvukem a prázdnou myšlenkou je pro mě to stejné, jako pětiřádkový článek s chybami. Takže úplně o ničem.
Neznámá: To podle mě nikdo nemůže vědět. 
Přítel:  Těžko říct. Nedokážu si představit, že by se nějak razantně změnil. Sice v posledních pár letech zaznamenal obrovský nárůst popularity, ale řekl bych, že to bude postupně lehce zpomalovat.Ale kdybych měl vymyslet „nejkatastrofičtější“ scénář, jaký bych dovedl, tak bych to viděl takhle. 1) Každých 10 minut reklama, AdBlock nefunguje. 2) Na youtube dává videa skutečně každý druhý. Bez ohledu na počet shlédnutí, nebo popularitu. Dnes selfie, zítra video. 3) Vznikne prémiový účet, který bude placený, bude bez reklam a bude představovat výhody jako třeba neomezený počet odběrů (obyčejný uživatel je bude mít limitované na třeba 10), nebo třeba rychlejší načítání videí.


Jaký je váš názor na Youtube komunitu?Pokud chcete, můžete také do komentářů napsat odpovědi na tyto otázky, za každý názor jsem ráda! :)

5 komentářů:

  1. Bezva, to šlo rychle :) Sdílel jsem dál.

    OdpovědětVymazat
  2. Fajn článek, YouTube je fajn, sama chci začít natáčet, ale prioritní je pro mě psaná forma.
    www.andie-chambers.com

    OdpovědětVymazat
  3. Často youtubeři jsou dost stejní a musí člověka prostě zaujmout. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!