21. května 2016

Blogeři jako nástroj propagace

Vítej u nového názorového článku!

Pryč jsou doby, kdy si firmy a vlastně nikdo blogerů moc nevšímali. Blogeři si v klidu psali své blogy, měli svou komunitu a to jim stačilo. Ovšem v dnešní době je vše jinak. Často jsou blogeři označování jako levná propagace.

www.jcu.cz

Pryč jsou doby, kdy většina z blogování nic moc neměla. A stačilo nám to. Měli jste své čtenáře, slušnou návštěvnost a nic víc jsme ani nechtěli. Každý blog byl originální a většina si pomáhala.

Ovšem přijde mi, že dnes je to jinak. Firmy si všimli, jakým způsobem blogeři působí na ostatní a rozhodli se toho využít. Už tehdy vznikali první spolupráce, kdy firmy nabídli své výrobky výměnou za recenzní článek. A blogeři byli nadšení! Kdo by nechtěl zdarma výrobky? Vyzkoušet něco, k čemu by se normálně ani nedostali? Byla to příležitost jak pro firmy, tak pro blogery vyzkoušet něco zcela nového.

Na tom by nebylo nic špatného. Blogeři si vyzkoušeli něco nového a své dojmy předali svým čtenářům. Je to logické. Člověk dá víc na názory "normálních" lidí ze svého okolí, než na nějaké sponzorované reklamy. A tím, že dali na blogery, se zvýšila prodejnost daného produkty. 

Ale tyto události vlastně začali to, co se děje i dnes. Denně je zakládáno obrovské množství blogů jen proto, že někteří chtějí také výrobky zdarma. A tím se automaticky ztrácí originalita blogů (myslím samozřejmě tyto typy, co blogují jen pro věci zdarma). 

Mnohokrát jsem viděla, jak blogeři přestali psát jen proto, že jim firmy odmítli spolupráce. Ale sakra, vždyť blogování je úplně o něčem jiném!

Blogujete sami pro sebe a pro ostatní. Chcete jim ukázat své výtvory, předat názory, diskutovat o nich, předat své dojmy. Je to koníček a tyto spolupráce jsou jen zpestřením.

Je škoda, že zhruba polovina lidí bloguje jen kvůli spolupracím. Jsem ale ráda, že ta další polovina se snaží neustále zlepšovat a stále jsou pro ně důležitější čtenáři a kvalitní blog než výrobky zdarma ...

Jaký je váš názor na toto téma?

14 komentářů:

  1. Na tohle téma mám skoro stejný názor jako ty. Dříve nic takového jako spolupráce nebylo, ale jak jsi řekla - nám to stačilo, měli jsme svůj blog, svůj svět, který jsme mohli tvořit pro sebe i pro ostatní. Pokud ale bloger píše jenom kvůli spoluprácím, pozná se to. Na druhou stranu ale nemůžeš házet všechny do stejného pytle - pokud má někdo opravdu rád kupříkladu knihy a baví ho psát vyloženě jenom recenze a UMÍ je psát, pak se to taky dá a blog nemusí jít rovnou do kytek, i když většina článků souvisí se spouprácemi.

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je samozřejmé, stále jsou blogeři, kteří psát umí a mají co lidem dát, tady myslím hlavně ty, co to dělají jen kvůli věcem zdarma. :)

      Vymazat
  2. Já s tebou souhlasím a příjde mi nechutné tohle takhle využívat. Ale zase je pravda, kdyby spolupráce nebyly, tak by jsme tady neměli tolik zbytečných a nevyužitých blogů. Ono se někdy hodí nějaká ta spolupráce. Mě osobně se to líbí. Já sama to beru jako význam "Tento blog za něco stojí, když si ho ta firma vybrala". Ovšem jsou i blogy, které jsou super bez spolupráce a málo doceněné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, v tom máš pravdu. Někdy se divím, že kvalitní blogy žádnou spolupráci nemají a některé nekvalitní ano ...

      Vymazat
  3. to som si všimla že vela blogov je takých, ktoré len spolupracuju napíšu recnziu a je to... ja som nikdy s nikým (zatiaľ)nespolupracovala a ani sa nechystám, minule som čítala jeden článok na blou a tam písala že ako jej vadia spolupráca s ničím iným sa nestretáva a hlavna vc polovica jej článkov boli spolupráce s inými firmami tak som sa pousmialaa šla preč :D , to je mj názor na spolupráce :)

    http://teenmumy.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni nejsou spolupráce špatné, ale nesmí to moc ovlivnit blogerku a nesmí to být na prvním místě, co se týká článků. :)

      Vymazat
  4. Musím s tebou súhlasiť. Bohužiaľ čím ďalej tým viac mám pocit, že sa blogeri vzájomne vnímajú ako konkurenciu a preto nie sú vždy ochotní pomáhať si navzájom. Teda za predpokladu, že z toho nebudú niečo mať. Dnes sa už každý stará len sám o seba a častokrát sa nestarajú ani o svojich čitateľov, čo ma mrzí ešte viac, pretože písať blog a pritom nekomunikovať s čitateľmi, absolútne stráca zmysel. Potom už vážne vidieť, že daný bloger to robí len kvôli spoluprácam. Bohužiaľ sú aj takí, ktorí majú 99% recenzií na výrobky zo spolupráce a ešte sa aj dostanú do finále Blogera roku. Je to smutné. Úspech prajem každému, ale každý by si mal najprv vyskúšať aká je to drina a o čom to vlastne je a nie len robiť hlúpu bábku pre firmy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. Já se třeba snažím vždy na každý komentář odpovídat, bohužel, toto u moc blogerů nevidím ... :/

      Vymazat
  5. Taky mám nějaké spolupráce, ale přednost dávám svým knihám. Takže udělám zhruba čtvrtletně kolečko u všech spoluprací a napíšu si o knihu a pak zbytek roku jedu jen to svoje :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Též jsem již měla možnost spolupracovat, ale s TÉMATY, které k mému blogu sedí (kreativita, tvoření atd). Dostala jsem nabídku na spolupráci s firmou, která se zabývala lampičkami a osvětlením. Že prý milují můj blog, rádi by abych jim navrhla design stránky a mohla si vybrat lampičku, kterou bych pak zrecenzovala. No samozřejmě, že jsem lampičku zrovna potřebovala, však jsem se stěhovala a nechtěla jsem si kupovat novou. Ale proč bych dělala spolupráci/recenzi na něco, co k mému blogu ani k mým návštěvníkům naprosto nesedí a je mimo mísu? Nechápu. Však i oni museli vědět, když můj blog tak "milují", že se tímhle směrem můj blog neubírá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na lampičku? Tak to jsem ještě neslyšela. :D

      Vymazat
  7. Mě nejvíc mrzí, že v současné době nenajdu blog, který by měl od těch ostatních kosmetických odlišný obsah. Blogeři buď dostanou stejné výrobky, nebo si ty samé koupí, a ve výsledku čtu měsíc co měsíc pořád to samé .... Kosmetické blogování v tomto směru dost upadá. Blogerky už zapomněly vybírat věci podle vlastního vkusu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba já osobně vybírám výrobky hlavně podle složení, ceny a jak často bych to používala. Často se mi stává, že si na doporučení od blogerky něco koupím a pak mi to nevyhovuje ... :/

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!