28. ledna 2016

Praxe v nemocnici

Vítej u dalšího článku týkající se zdravotnických studií!

Dnes bych vám ráda pověděla něco o praxi na zdravotnické škole. Jak probíhá, co všechno děláme a jak to vše funguje. První článek týkající se této rubriky měl velký zájem a ohlas, za což vám moc děkuji! Nuže, jdeme na to! :)

rn-bsn.com

Praxe na mé zdravotnické škole začíná ve třetím ročníku. Začíná se praxí na oddělení Garc (Geriatrické a rehabilitační centrum), kde se naučíme základy hygieny a celkového postarání se o pacienta a jeho základní potřeby. Ještě štěstí, že publikum byli jen pacienti a učitelka, jinak by se nám ostatní smáli, co vše děláme špatně a jak při tom vypadáme. Tato praxe začínala v 7:00 do 10:30 a měli jsme ji v pondělí (, úterý a středu (6:30 - 10:30).

Po Garcu jsme se rozdělili na Internu a Chirurgii a na půl roku i Ortopedii. Bylo to něco úplně jiného než Garc, protože jsme začali trénovat roli sestry. Odběr krve, aplikace injekcí a všechno možné. Na interně to měla jeden týden na starost jedna žákyně, na chirurgii jsme se ve výkonech střídali. Já měla to (ne)štěstí, že jsem byla vybraná jako první. Ano, málem jsem se tam složila stresem, jak někomu ublížím. Když jsem si zvykla, bylo to už lepší. Tuto praxi jsme měli od 6:30 do 10:30.

Ve třetím ročníků mimo těchto oddělení máte ještě praxi u dětí, v dětském domově a v jeslích. Tam si každý odpočine od všeho z nemocnice a jen se stará o děti. Na konci třetího ročníku máte souvislou praxi, která je dva týdny a máte ji od 6:30 do 13:00, každý týden jste na jiném oddělení. Já byla na interně a ortopedii.

Čtvrtý ročník je už lepší, protože víte, co vás čeká a už něco i umíte. Máte stejná oddělení, jako je chirurgie a interna, ale přibude dětské oddělení a dětská chirurgie. Jako bonus máme možnost se dostat do operačních sálů, kde vše krásně vidíte. Praxe je podobná časově jako ve třeťáku, akorát máme praxi ve středu odpoledne (14:00 - 15:30), čtvrtek (6:30 - 10:00) a pátek (6:30-12:15).

Nejraději mám praxi na interně a dětském oddělení. Na těchto odděleních bych si dokázala představit, že jednou skončím. Tyhle oddělení se možná naprosto přebíjejí, začátek a konec života, ale nevím, které si vybrat, obě mě baví.

Ve čtvrtém ročníku je důležité si vše vypilovat, protože vás/nás už čeká maturita a ta se skládá z ústní a praktické části. O maturitní zkoušce ale později, až to budu mít za sebou a budu vím o tom povědět víc. :)

Jaká je/byla praxe na vaší škole? Či kdo ještě praxi nemá, těšíte se na ni? Taky musíte kvůli praxi vstávat brzo (abych si taky poštěžovala :D)

8 komentářů:

  1. Zdravotní sestrou bych nemohla být. když mi sestra řekla ať si podržím kanilu a ona odebere krev tak jsem skoro omdlela a pak se mi kanila skoro vytrhla. no a při přijmu do nemocnice museli sestry na chirurgii volat doktorku z jipky protože NIKDO mi nebyl schopný napíchnout žílu. v tomhle jsem docela oříšek pro doktory. po dvaceti vpichách mi to nabrala ze zápěstí. jinak jsem litovala mladou žákyňku která musela měnit plíny a mejt starou paní a dělala u toho ksichty. sice jsem měla taky zákaz opouštění postele ale na vizitě jsem vyprosila chození na záchod a do sprchy protože je mi zle z toho ležení a až na bolesti zad mi nic není.
    přítelovi v Třebíčské nemocnici špatně sešily otevřenou ránu na prstě, porušily mu vazy a teď má neohebný kloub.
    Jinak já jsem vyučená skladnice a v druháku a třeťáku jsme měli týden školu týden praxi. v prváku byla praxe jen v pátek každý týden a to bylo ve škole. tak jsem pak byla v elektru a v knižáku a je to nuda. ale mám pod školou papíry na vysokozdvižku a to uplatním :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš pěkný, já kdybych tohle měla, tak na praxi těžko vydržím ... :/ Ale člověk si zvykne. :)

      Vymazat
  2. Muzes mit super blog,ale makni na psani...klidne jeden clanek jen o praxi. Prijde mi to moc zajimave,ale divne napsane. Asi bych nedavala ani stazene foto z netu, muzes mit problem s pravem...Lepsi foto se spoluzackama, jsi primo u zdroje. Tesim se na pokracovani. Kacka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svůj styl psaní opravdu neovlivním, taková jsem a jen tak to nejde změnit ... a foto se spolužačkami sem nebudu dávat, nechtěli to. :)

      Vymazat
  3. Překvapuje mě, že máte praxi až od třeťáku. Jsem na soš veterinární a praxi máme od prváku rozdelěnou do průběhu celého roku + 2 týdny individuální praxe v období maturit. Odebírat krev a píchat injekce jsem se tedy učila už v prvním ročníku na individuální praxi. Jinak v prváku trávíme týden ve stáji, pak máme praxe jako je fixace zvířat, ale i pomáháme u kastrace selat nebo práce v centru zájmových zvířat (starání o zvířátka jako čistění terárek, krmení, rosení atp.) a pak věci okolo jako péče o pozemek nebo tak. Ve druháku pak jezdíme dojit, strat se o telata, opět czz, evidence a označování zvířat atd. atd. Když jdu ve třeťáku na praxi k veterináři tak nějak se ode mě očekává, že vím, po jaké desinfekci sáhnout na stůl, po které na ruce, kterou podat, když jde o ránu, jak odebrat krev, umět změřit trias. Jinak na některých praxích př. na dojení ve druháku vstávám cca o půl čtvrté lépe dřív a od čtyř mi začíná práce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dřív na škole v tomto stylu, jako máš na tvé, byla praxe od prváku. Říkala nám o tom učitelka, ale nepamatuji si důvod, proč ji zrušili. :/

      Vymazat
    2. Možná to souvisí i s tím, že "plnohodnotná sestra" musí mít bakalářské nebo vyšší odborné vzdělání? (Ach ta EU.)
      Pak "není důvod", aby ta praxe byla hned od začátku sš.

      Vymazat
    3. Asi tak, studuji čtyři roky a má teta, co studovala na stejné zdrávce, je plnohodnotná sestra a já budu muset dělat pod dohledem ...

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!