23. března 2016

Co lidem dávají spolupráce?

Vítej u nového článku!

Spolupráce jsou v dnešní době častým tématem nejen ohledně blogerek a blogerů. Firmy díky nám získávají mnoho nových zákazníků, získáme poznatky o nových věcech a firmy blogery vyhledávají čím dál více. 


Často mě zaráží, jak si někteří lidé myslí, že spolupráce jsou špatné, ovlivňují blogery až moc, že se to nevyplatí, protože se blogeři zkazí ... ale jako u všeho, spolupráce mají svá pro i proti. Osobně v nich vidím spíše více pozitivních věcí než těch negativních.

Začneme asi spíše negativy. Nesmíme ztratit svůj původní cíl a to psát blog pro sebe a své čtenáře. Často se stane, že daný blogger se stane na spolupracích vyloženě závislý, chce jich víc a víc a najednou "normální" články zmizeli a vidíte jen samé recenzní. Takto zaniklo spoustu skvělých blogů.

Je také dobré si spolupráce i vybírat. Nic vás nenutí vzít každou spolupráci! Pokud cítíte, že je pro vás nevýhodná, zcela k ničemu nebo firma má až moc nároků, klidně odmítněte. Svět se nezboří. Je to váš blog, vaše místo. Je jen na vás, jak si ho uzpůsobíte. Nenechte sebou válcovat.

Ovšem pozitiva tu také jsou. Získáte nové obzory a zkušenosti. Například díky spolupráci s Míšou z e-shopu Krásná každý den jsem získala spoustu zkušeností s novými produkty, jako byl například tělový jogurt. Nikdy se nebojte zkusit napsat firmě, se kterou by jste měli zájem spolupracovat. Já to jednou zkusila a hle, ono to vyšlo.

Pokud vás baví psát a přitom zkoušet nové věci, spolupráce jsou přesně pro vás. Mě to neskutečně baví! Pocit, když rozbalujete výrobek/výrobky a zkoušíte je, to je nepopsatelné. Pokud jste jako já, jistě si v hlavě děláte poznámky, co v recenzi zmínit. :)

Musím také zmínit to, že si nacvičíte pěkný formální styl. Firmě nemůžete přeci napsat: Hej, chci vyzkoušet vaše výrobky, naval je sem! Takhle by jste nikdy žádnou nedostali. Tato dovednost psát formálně se vám do života bude určitě hodit, například při žádosti o práci. 

Spolupráce mi dali nové zkušenosti. Poznala jsem různé typy lidí, vyzkoušela nové výrobky, naučila se lépe psát. Psaní mě baví a spolupráce jsou pomyslná třešnička na dortu. :)

Máte spolupráce? Pokud ano, jaké máte s nimi zkušenosti? Pokud ne, chtěli by jste nějaké spolupráce získat?

18 komentářů:

  1. Ja s tebou souhlasím, samozřejmě ze jse o typ spolupráce ale porad si můžeš vybírat jestli spolupráci přijdes či ne .... :)
    www.lifestylebyilu.cz

    OdpovědětVymazat
  2. pěkný článek :) mně nevadí,když čtu recenzi na produkt, který dostala daná blogerka k recenzování :)
    Veronicas.life8

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek, s taky mi vůbec nevadí, když blogerka spolupracuje s firmami, většinou se nechám inspirovat a na produkt se podívám i jinde případně si přečtu, co o něm daný eshop píše.
    Zvu tě ke mně na blog, kde právě probíhá soutěž - Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mi to dává inspiraci a většinou se na daný výrobek podívám. :)

      Vymazat
  4. Je to tak jak píšeš. Blog má být osobní a ne jedna recenze za druhou....když se to hezky namichá, je to super.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
  5. Môžem len súhlasiť. Ešte by som dodala, že by malo byť už len kvôli slušnosti niekde na blogu uvedené, ktoré produkty sú od sponzorov a ktoré si blogerka platila sama. Pochopiteľne očakávam neskreslený názor pri všetkých recenziách, ale je podľa mňa slušné, ak sa blogerka za produkty predsalen poďakuje. A ak už nechce priamo spomínať, že produkty sú od tej a tej značky, tak by aspoň nemala klamať o tom, že si ich kúpila sama, keď to tak nie je. Ani si nedokážete predstaviť, priatelia, ako často vidím, že blogerka vydáva produkt za sebou-kupovaný a pritom viem, že zrovna tento produkt firmy posielali na spoluprácu.. Potom sa len usmejem a blog zavriem, pretože ak mi niekto klame už v tak základnej veci, ako je to, odkiaľ produkt má, ako by som mohla veriť názoru prezentovanému v recenzii, že? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já třeba vždy, když píšu článek, kde jsem něco dostala, tak to v článku zmíním a ke konci vždy firmě poděkuji. :)

      Vymazat
  6. Mně spolupráce nevadí. :)

    xxx
    dream-little-dream.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Spolupráce žádné nemám, ale určitě bych někdy chtěla nějakou zkusit. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mně osobně se nejvíce líbí spolupráce s obchody s knihami :) A nic proti spolupracím nemám :)

    http://gabux-creativity.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nějakého knihkupectví se mi nepodaři zatím sehnat nic. :D

      Vymazat
  9. Můžu s tebou jen souhlasit. I když vždycky mě zaraží, když najdu blog, kde jsou tři odstavce, z toho je jeden anotace a na konci je napsáno, že je to za recenzní výtisk. (Tedy já vím, že jsou spolupráce v různých věcech, ale já to vždy nějak automaticky vztahuji na knihy.) A prostě nechápu, jak si to ten bloger může dovolit odevzdat a už vůbec nechápu, jak to, že ho nakladatelství nepošle nikam.

    S tou radostí když člověku přijde balíček také naprosto souhlasím... vždycky to je takové očekávání a pak zkoušení (v mém případě většinou čtení), prostě úžasné :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!